Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Wrz 30, 2017 in Kulinaria | 0 comments

Rośliny strączkowe w diecie – nasiona strączkowe grochu

Rośliny strączkowe w diecie – nasiona strączkowe grochu

Coraz więcej osób zwraca uwagę na dietę i przygotowując codzienne posiłki powraca do zdrowych nawyków. Dietetycy zwracają uwagę na istotne znaczenie zdrowotne, jakie nasiona strączkowe wywierają na zdrowie człowieka.

 

Ich główne właściwości, to:
– Są bardzo bogate w białko, które stanowi niezbędny składnik odżywczy. Najwięcej białka zawierają suche ziarna soi oraz soczewicy, następnie nasiona grochu i fasoli – posiadają one więcej białka niż mięso;
– To pokarm niezwykle pożywny i bogaty w węglowodany, dlatego dostarczają organizmowi bardzo dużo energii;
– Zawierają zdrowe, wielonienasycone kwasy tłuszczowe;
– Są niezwykle bogate w błonnik, niezbędny do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego;
– Posiadają wiele składników mineralnych – żelazo, wapń, fosfor, magnez, jod i potas;
– Zawierają ponadto witaminy z grupy B, wspomagające regulowanie układu nerwowego, zapobiegają stresowi, depresji oraz stanom lękowym.
Strączkowe nasiona posiadają większość zawartość składników mineralnych: magnezu, potasu, żelaza, fosforu oraz witaminy B niż porównywalna porcja mięsa. Są zatem zdrowszą i bardziej odżywczą alternatywą.